Kinderen mogen weer!Vanaf 11 mei mogen kinderen weer naar school. De basisscholen openen dan hun deuren, weliswaar in aangepaste vorm. Ook mogen kinderen weer gaan trainen met hun vriendjes en vriendinnetjes bij hun favoriete sportclub. De jeugd staat te trappelen! Maar hoe bescherm je je kind in deze periode? Hoe verhoog je hun weerstand? Hoe zorg je ervoor dat je kind niet snel ziek wordt?

Een goede weerstand is uiterst belangrijk. Vitamine A en D zijn de vitamines die een grote rol spelen in de ondersteuning van het immuunsysteem. Ze worden niet voor niets de ‘weerstandsvitamines’ genoemd. Deze voedingsstoffen bieden net dat extra beetje weerstand dat je kind nodig heeft in deze tijden.

Vitamine A zit in dierlijke voedingsproducten, zoals zuivel, vlees en vis. Deze vitamine draagt bij aan een goede werking van het afweersysteem door te zorgen dat het lichaam altijd voldoende witte bloedcellen heeft. Het wordt daarom ook wel de ‘anti-infectie’ vitamine genoemd. Die vitamine heeft je kind (en jij zelf) nodig!

Vitamine D wordt in de huid gemaakt onder invloed van zonlicht. Een tekort aan vitamine D maakt het lichaam snel vatbaar voor ziekten. De Gezondheidsraad adviseert om jonge kinderen dagelijks 10 microgram vitamine D extra te geven. Dit kan in de vorm van visolie. Möller’s Omega-3 bevat, naast belangrijke omega-3 vetzuren, ook natuurlijke vitamine A en D. Slechts één lepel per dag is dan voldoende om het immuunsysteem van je kind extra ondersteuning te bieden.

Een goede nachtrust is ook van belang voor een sterk immuunsysteem. Kinderen hebben behoefte aan gemiddeld 10 tot 14 uur slaap per dag. Daarnaast geldt ook voor je kind dat handen wassen de verspreiding van bacteriën en virussen tegengaat. Vergeet ook niet om lol te maken met je kind! Geen stress en zorgen, maar juist samen plezier maken en ontspannen helpt om een goede weerstand te behouden.

Bescherm je kind en blijf allemaal gezond!